logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo
star Bookmark: Tag Tag Tag Tag Tag
Sweden

Expert: ”Kan skada influencerbranschen”

Linnéa Claeson.
Linnéa Claeson. Foto: Noella Johansson/TT

Det stormar kring influencers när trovärdigheten hos flera stora namn ifrågasätts, senast nätaktivisten Linnéa Claeson. Något som i värsta fall kan skada hela influencerbranschen, enligt experter.

Isabella Löwengrip.

Foto: Jerker Ivarsson/TT Bild 1 av 3

Jonas Colliander, forskare i marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm.

Foto: Pressbild Bild 2 av 3

Martin Garbarczyk, vd och medgrundare till Relatable.

Foto: Adam Wrafter Bild 3 av 3

När nyheten kom om att Isabella Löwengrips bolag varit nära en konkurs liknade hon sig själv vid influencerbranschens Lehman Brothers.

– Jag tror att hela branschen har kommit till en punkt där man började ifrågasätta influencermarketing. Jag tror att det här var första kraschen i branschen, sa hon i en intervju med Expressen.

Themes
ICO